Тренінг «Учителя від Бога і Співпрацівника Бога»

23 листопада 2018 року я відвідала тренінг легендарного Шалви Олександровича Амонашвілі, лицаря гуманної педагогіки, та його сина Паати. Вслухалася  в кожне слово, пройняте любов’ю до дитини, розумінням, повагою, вірою в її силу Духу, Розуму й Серця. Педагог натхненно вчить нас: «Нам треба відтворити в собі уявний Думохрам освіти – з піднесеними склепіннями, божественними фресками, запаленими свічками, і вселити в нього наш Дух, Серце й Розум. А потім зробити так, щоб цей Храм став нашим педагогічним життям. Як же буде учням того вчителя, в чиїй уяві сяють Небеса!.. Основою Думохраму є духовність у вигляді Віри, Надії та Любові». «Досягнути високої мети – виховати в Дитині Шляхетну Людину (великодушну, духовну, люблячу, добру, чесну, безкорисливу, справедливу, без почуття власності, без почуття помсти, щедру душею, терплячу, самостійну, з прекрасними думками, працьовиту…) можна, лише застосовуючи гуманно-особистісний підхід, а в ширшому розумінні – гуманну Педагогіку». «Наш виховний процес буде гуманним, якщо ми:

  • зануримо дитину в створені нами образи доброти, любові, краси, щирості, відданості, мужності, справедливості, поваги, співчуття;

  • спрямуємо її погляд на свій внутрішній, духовний світ і допоможемо знайти й осягнути там свій Шлях, свою Місію, своє Покликання, своє багатство духу, що їх доведеться виявити;

  • розвинемо добромислення й прекрасномислення, добромовність, відповідальність за свої думки й за своє слово;

  • навчимо жити духовним життям у своєму внутрішньому світі: міркувати, бажати, уявляти себе героєм і здійснювати гідні вчинки, мріяти, творити, молитися, спілкуватися;

  • розвинемо волю, сміливість, самостійність, будемо утверджувати в ній щирість, бажання говорити правду, бути уважним до думок інших;

  • допоможемо з’ясувати сенс поняття «совість» і жити за совістю;

  • збудимо й розвинемо пізнавальну жагу, любов до труднощів у пізнанні, інтерес до знань, допитливість…»

«Урок – це подарунок!

Урок – це мистецтво!

Урок не знає крапки,  він сповнений: вигуків, подиву, захвату, питань, думок – і закінчується крапками. В одному уроці має бути стільки уроків, скільки дітей.

Учитель – це Душа, носій світла! Діти – ті, що шукають світло!»

6

Отже, якщо ми прагнемо виховати Людину, здатну змінити наш перевернутий, жорстокий  світ, повинні Серцем і Розумом прийняти засади Гуманної педагогіки і жити, сповідуючи її принципи.

5

Із Шалвою Олександровичем Амонашвілі, педагогом, професором, лицарем ГУМАННОЇ педагогіки

4

Із Паатою Амонашвілі, президентом Міжнародного центру Гуманної педагогіки, доктором психологічних наук, письменником, соціологом…

                                               Лупан Наталія Миколаївна,

                                               вчитель української мови та літератури

                                               Мирненської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Обговорення закрито.