Звіт директора Мирненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Вороньківської сільської ради
Похиля Тараса Ростиславовича перед громадськістю 30.08.2021р.
Як директор навчального закладу, у своїй діяльності я керувався Статутом навчального закладу, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовою іструкцією директора школи, законодавчими документами України та іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
2020/2021 навчальний, рік у Мирненській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів розпочався відповідно до особливостей епідеміологічної ситуації в регіоні станом на 01.09.2020 рік. Навчальні заняття було організовано в одну зміну. Для мінімізації пересування учнів у приміщеннях закладу за класами закріплено навчальні кабінети, в яких учні навчалися стаціонарно (окрім занять з фізики, англійської мови, хімії, інформатики, трудового навчання). Освітній процес у 2020/2021 навчальному році було організовано як в очній, так і в дистанційній формі: за цей період всі учні 7 тижнів знаходились на дистанційному, а 11-й клас – на змішаному навчанні. Заняття з фізичної культури проводились на відкритому повітрі та в приміщенні двох спортивних залів з дотриманням рекомендацій, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України.
Завідувачами навчальними кабінетами створювалися умови для мінімізації ризику інфікування, систематично здійснювалась дезінфекція поверхонь та провітрювання під час перерв. При складанні розкладу уроків передбачалося можливість проведення спарених занять, занять із окремих предметів на відкритому повітрі. У вересні 2020 року було проаналізовано, як учні опанували навчальний матеріал під час карантинних обмежень у 2019/2020 навчальному році: самостійно або з використанням технологій дистанційного навчання, з’ясовано, чи потрібно організовувати повторення матеріалу, опанованого самостійно або під час дистанційного навчання.
Методична робота з педагогічними працівниками спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми закладу освіти «Формування життєвих та навчальних компетентностей учнів засобами інформаційно-комунікаційних технологій в контексті нової української школи» відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя, відповідно до завдань педколективу на 2020/2021 навчальний рік, затверджених на педагогічній раді (протокол № 1 від 31.08.2020 р.) та на підставі наказу “Про організацію методичної роботи в 2020/ 2021 н. р.” від 05.09.2020.
Згідно з річним планом роботи школи у 2020/2021н. р. педагогічний колектив продовжував працювати над єдиною методичною проблемою «Формування життєвих та навчальних компетентностей учнів засобами інформаційно-комунікаційних технологій в контексті нової української школи» та виховною проблемою «Створення ефективного освітньо-виховного простору як умови самодостатнього розвитку особистості учня на засадах патріотичного виховання». Методична робота педагогічного колективу була спрямована на активізацію діяльності щодо впровадження дистанційних технологій навчання в закладі. Вчителі використовували інформаційно-комунікативні технології під час проведення уроків, позакласних заходів як засіб розвитку професійної мобільності та конкурентоспроможності в нових соціокультурних умовах. Для перевірки вивченого та засвоєного матеріалу як на очних уроках, так і під час дистанційного навчання використовувались Google-форми (тестові завдання для учнів), для проведення онлайн-уроків у реальному часі (за освітньою потребою) використовувались інтернет-платформи: Zoom (для 1-4 класів), Google Classroom, Google-Meet (для 5-11 класів). З січня 2021 року школа розпочала роботу по створенню електронних журналів та щоденників (проект NZ.UA).
Місія методичної роботи у 2020/2021 н. р. полягала у стимулюванні професійного інтересу, сприянні формуванню особистісного професійного запиту вчителя та його задоволення для вдосконалення педагогічної практики (особистісного професійного розвитку). Метою сучасної методичної роботи було створення умов для особистісного професійного розвитку кожного вчителя. Ця мета конкретизувалася в завданнях:
-
створити інформаційно-освітнє середовище професійного розвитку вчителя різними засобами, зокрема й із використанням хмарних технологій, соціальних мереж тощо.
-
створити методичну афішу;
-
спроектувати особистісно орієнтовану адаптивну організаційну структуру методичної роботи, спрямовану на задоволення запитів кожного вчителя закладу.
-
підвищити рівень позаурочної роботи з навчальних предметів;
-
поширювати передовий педагогічний досвід працівників навчального закладу шляхом друку матеріалів у фахових виданнях;
-
створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу.
Структура організації методичної роботи забезпечувала підвищення рівня методичної підготовки педагогів, діагностико-теоретичне опрацювання методичної теми школи та реалізовувалась через колективні, групові та індивідуальні форми роботи: педагогічна рада; методична рада; методичні об’єднання вчителів; психолого-педагогічні семінари; нетрадиційні форми методичної роботи; методичні тижні; проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, підвищення загальноосвітнього рівня школярів; робота з молодими вчителями; робота з обдарованими дітьми. Рівень педагогічної майстерності протягом минулого навчального року значно зріс. У цьому відіграла певну роль система методичної роботи, сконцентрованої навколо науково-методичної проблеми, самоосвіта вчителів.
Для забезпечення систематичного і кваліфікованого керівництва методичною роботою у закладі затверджено склад методичної ради, до якої входять керівник, його заступники, голови методичних об’єднань, практичний психолог, соціальний педагог: (Похиль Т.Р. – директор школи; Орловська Л.Р. – заступник директора з навчально-виховної роботи; Зленко І.Ю. – заступник директора з навчально-виховної роботи, голова методичного об’єднання класних керівників; Лупан Н.М. – учитель української мови та літератури, учитель-методист голова методичного об’єднання вчителів-словесників та вчителів суспільно – гуманітарних дисциплін; Сластьон Н.В. – учитель початкових класів, голова методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів; Шульга К.Г. – учитель фізики, учитель-методист, голова методичного об’єднання вчителів фізико-математичних і природничих дисциплін; Орловський Г.І. – учитель фізичної культури, учитель-методист; Пухальська Ольга Іллівна – практичний психолог; Ковальчук Тетяна Миколаївна – соціальний педагог ).
У рамках роботи над методичною проблемою, вивчення, впровадження в практику роботи школи ефективного педагогічного досвіду вчителів у школі організовано роботу 4 методичних об’єднань:
-
Методичне об’єднання вчителів початкових класів та вихователів. Голова МО – Сластьон Н.В.
-
Методичне об’єднання вчителів-словесників та суспільно-гуманітарних дисциплін. Голова МО – Лупан Н.М.
-
Методичне об’єднання фізико-математичних і природничих дисциплін. Голова МО – Шульгу К.Г.
-
Методичне об’єднання класних керівників. Голова МО – Зленко І.Ю.
Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Проведено 8 засідань, з них 5 тематичних.
Робота шкільних методичних об’єднань спланована за такими напрямками:
-
Контроль за виконанням навчальних планів і програм.
-
Впровадження активних та інтерактивних форм роботи на уроці, інформаційних технологій з метою активізації пізнавальної діяльності учнів.
-
Вивчення і систематизація досвіду роботи кращих вчителів школи.
-
Відвідування, взаємовідвідування та аналіз відвіданих уроків в рамках роботи Школи передового педагогічного досвіду.
-
Організація позакласної та позашкільної роботи з предметів.
З метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих спеціалістів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем школи, скоординованості дій вчителів-предметників обрано науково-методичні теми, над якими працювали методичні об’єднання:
Назва методичного об’єднання |
Науково-методична тема, над якою працює методичне об’єднання |
вчителів-словесників та суспільно-гуманітарних дисциплін |
Формування і розвиток творчого потенціалу учнів на основі ефективного використання інноваційних технологій навчання та виховання учнів Пошуково-дослідницьке навчання як засіб формування компетентного учня |
вчителів фізико-математичних і природничих дисциплін |
Вдосконалення форм і методів організації уроків природничо-математичних наук через урізноманітнення особистісно-орієнтованої системи навчання, застосування передових технологій для розвитку творчої особистості кожного учня |
вчителів початкових класів та вихователів |
Розвиток соціальної компетентності школярів на уроках в сучасній школі. |
класних керівників |
Створення ефективного виховного простору як умови самодостатнього розвитку особистості учня на засадах патріотичного виховання. |
Значне місце у шкільних методичних об’єднаннях посідають такі форми роботи, як місячник педагогічної майстерності, відкриті уроки, тематичні екскурсії, надання індивідуальної методичної допомоги вчителям, організація роботи щодо підвищення науково-теоретичного рівня педагогів за фахом. На засіданнях методичних об’єднань плануються заходи предметних тижнів та відкритих уроків. Обговорюються завдання до І (шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та конкурсів.
У 2020/2021 н. р у школі працювало 26 педагогічних працівників (з них 4 сумісника), 5 учителів мають звання «вчитель–методист», 4 – «старший вчитель», 5 – нагрудний знак «Відмінник освіти України», 16 учителів мають вищу кваліфікаційну категорію, 5 – І кваліфікаційну категорію, 2 – ІІ кваліфікаційну категорію, 2 – кваліфікаційну категорію «спеціаліст».
Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Курсова перепідготовка здійснювалась у 2020/2021 н. р. згідно з перспективним планом. Її пройшли такі вчителі: Панфіленко Наталія Вікторівна, Пухальська Ольга Іллівна, Сулима Наталія Василівна, Яременко Лідія Андріївна. Відвідуючи курси, педагоги виконали роботи, в яких узагальнили матеріали за індивідуальними методичними темами, поділилися досвідом своєї роботи. Кожен вчитель звітував про проходження курсів та підготовку атестаційних матеріалів на засіданні шкільних методичних об’єднань.
Атестація педагогічних працівників школи у 2020/2021 навчальному році проводилась відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за №1255/18550 (наказ МОН України від 06.10.2010 №930) (із змінами, внесеними наказом МОН України від 08.08.2013 №1135, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.08.2013 за №1417/23949), наказу управління гуманітарного розвитку Бориспільської районної державної адміністрації від 01.09.2020 № 241 «Про атестацію керівних кадрів та педагогічних працівників закладів освіти Бориспільського району в 2020/2021 навчальному році», плану роботи атестаційної комісії школи, розпорядження виконавчого комітету Вороньківської сільської ради «Про затвердження списків педагогічних працівників закладів освіти, які атестуються у 2020/2021 навчальному році», «Про створення районної атестаційної комісії (ІІ рівня) управління гуманітарного розвитку виконавчого комітету Вороньківської сільської ради у 2020/2021 навчальному році».
У звітному році було атестовано 6 педагогічних працівників:
-
Вовк Тетяна Петрівна, учитель англійської мови відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєному педагогічному званню «старший учитель».
-
Грабина Ніна Григорівна, учитель математики відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії».
-
Панфіленко Наталія Вікторівна, учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєному педагогічному званню «старший учитель».
-
Сулима Наталія Василівна, учитель історії, природознавства, біології відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії».
-
Пухальська Ольга Іллівна, практичний психолог присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».
-
Яременко Лідія Андріївна, провідний бібліотекар, відповідає займаній посаді провідного бібліотекаря.
У ході атестації було проведено вивчення досвіду роботи вчителів шляхом відвідування уроків, співбесід, анкетування учнів; учителі провели цикл відкритих уроків, не зважаючи на дистанційне навчання, на яких були присутні члени атестаційної комісії школи, вчителі ШМО, члени районної атестаційної комісії. У рамках атестації проводились творчі звіти. Традиційними стали місячник педагогічної майстерності, проведення шкільних педагогічних виставок «Я атестуюсь».
З метою підвищення якості навчально-виховного процесу, формування в учнів інтересу до вивчення предметів та покращення позакласної роботи з предметів проведено предметні тижні:
-
Олімпійський тиждень.
-
Тиждень початкової школи.
-
Тиждень англійської мови.
-
Тиждень української мови і літератури.
-
Шевченківський тиждень.
-
Тиждень мистецтва .
-
Тиждень зарубіжної літератури .
-
Тиждень безпеки життєдіяльності.
Протягом 2020/2021 навчального року здійснювалась контрольно-аналітична діяльність за навчально-виховним процесом: адміністрацією закладу відвідано уроки учителів-предметників, які атестувались в поточному навчальному році, уроки в 1-х, 5-х класах з метою вивчення стану адаптації учнів, пов’язаного з новими умовами навчання, з іншим педагогічним стилем, вимогами вчителів основної школи, з навчальним навантаженням; проведено індивідуальні консультації з учителями, перевірено календарно-тематичне планування, вибірково-поурочні плани, робочі зошити учнів 2–11 класів з математики, української мови, систематично перевірялись класні журнали, вивчено стан викладання математики, інформатики в 5-11 класах. За наслідками внутрішкільного контролю надано рекомендації учителям-предметникам, учням та їх батькам щодо поліпшення організації навчально-виховного процесу. Питання, хід та результати контрольно-аналітичної діяльності систематично обговорювались на нарадах при директору, засіданнях ШМО, наслідки узагальнені в наказах по школі.
У школі організована робота щодо формування ціннісного ставлення учнів до себе. Формуванню внутрішньої мотивації учнів щодо вивчення навчальних предметів сприяли позаурочні заходи, які були організовані та проведені під час предметних тижнів, а також участь у інноваційних і дослідницько-експериментальних проектах різних рівнів. Напрями роботи, до яких долучалися педагоги закладу:
─ проект NZ.UA (створення електронних журналів та щоденників).
─ Проект “Навчай для України”. Громадська організація “Навчай для України” партнер міжнародної мережі Teach For All
─ проєкт “Благоустрій освітнього простору” за підтримки Благодійного фонду “МХП-ГРОМАДІ”, метою якого є забезпечення безпечного перебування учнів та збереження довкілля в Україні шляхом заощадження енергоресурсів.
─ Бібліотечною радою у рамках Всеукраїнського місячника бібліотек “Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів” був розроблений та проведений екологічний проєкт “Щедра осінь: збери урожай із насіння МХП”, за підсумками якого СТОВ ‘Старинська птахофабрика” подарувала шкільній бібліотеці книги з екологічної тематики.
─ Учні початкової школи до Всесвітнього дня Землі провели екологічну акцію «Земля – наш спільний дім».
─ спільний екологічний проєкт СТОВ «Старинська птахофабрика» та Вороньківська сільська рада: «Здай батарейку – врятуй природу».
У 2020/2021 н. р. учні школи брали участь у І – ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з української мови, екології Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості, присвяченому Шевченківським дням, Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Тараса Шевченка, Міжнародному конкурсі з української мови імені П. Яцика і показали такі результати:
-
Українська мова і література:
-
Білоус Дарія, учениця 10 класу, – призер (ІІ місце) районного етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури (учитель Лупан Н. М.).
-
Екологія:
-
Білоус Дарія, учениця 10 класу, – призер (ІІІ місце) районного етапу Всеукраїнської олімпіади з екології (учитель Сулима Н. В.).
Конкурси:
-
Каменєва Ніколь, учениця 10 класу, – переможець районного й призер обласного етапів (ІІІ місце) ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка (учитель Лупан Н. М.).
-
Жутнікова Дар’я, учениця 5 класу, призер (ІІІ місце) онлайн-конкурсу читців «Ну що б, здавалося, слова…», присвяченого 207-ій річниці від дня народження Тараса Шевченка (учитель Панфіленко Н.В.).
-
Каменєва Ніколь, учениця 10 класу, – призер (ІІ місце) Всеукраїнського поетичного конкурсу «Білий голуб».
-
Єршова Юліана, учениця 4 класу, переможець (І місце) районного етапу ХХІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (учитель Слюсар Н.В.)
Інші конкурси, турніри, змагання та проекти:
-
Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник»:
43 учасника (координатори гри: Лупан Н.М., Панфіленко Н.В. ,Данилюк І.С., Сластьон Н.В., Слюсар Н.В.)
-
Природознавча гра «Геліантус»: 46 учасників (координатори гри: Чимбиль Н.В., Данилюк І.С., Лещенко І.С., Слюсар Н.В.).
За умов карантинних обмежень більшість конкурсів та олімпіад проводились у режимі онлайн. Учні нашої школи взяли участь в інтернет-олімпіаді «На Урок»:
Зима 2021(учні 3Б класу. Учитель: Данилюк І.С.):
– Олімпіада з інформатики – 4 учасника
– Олімпіада з української мови та літератури – 6 учасників
– Олімпіада з математики – 5 учасників
– Олімпіада з предметів початкової школи– 6 учасників
– Олімпіада «Я досліджую світ» – 5 учасників
– Олімпіада з мистецтва – 5 учасників.
Інтернет-олімпіада «На Урок» із зарубіжної літератури – 15 учасників.(Орловська Л.Р.)
Інтернет-олімпіада «На Урок» з основ здоров’я – 25 учасників.(Зленко І.Ю.)
Одним із пріоритетних напрямків роботи навчального закладу є створення умов для збереження фізичного здоров’я учнів, залучення їх до систематичних занять фізичною культурою та спортом.
Свої фізичні можливості учні школи виявляють під час проведення Олімпійського уроку, спортивних змагань різного рівня.
Найвагоміші спортивні досягнення у 2020-2021 н. р.:
-
Всеукраїнські змагання на призи клубу «Шкіряний м’яч» (районний етап ) 5-6 класи – У місце;
2 .Першість Бориспільського району з футболу серед збірних ЗЗСО – 1У місце;
-
Кубок районної КДЮСШ серед юнаків та дівчат 2006 р. н. і молодші:
юнаки – ІІ місце; дівчата – ІУ місце.
-
Кубок Київської області серед юнаків та дівчат 2006 р.н. і молодші:
Збірна району: юнаки – Ш місце, дівчата – У місце.
-
Турнір з міні-футболу серед учнів 1-4 класів ЗЗСО Вороньківської сільської ради – У місце.
-
Турнір з міні-футболу серед учнів 5-7 класів ЗЗСО Вороньківської сільської ради – Ш місце.
-
Турнір з футболу серед учнів 8-10 класів ЗЗСО Вороньківської сільської ради – ІУ місце.
9.Змагання з гімнастичного триборства серед юнаків ЗЗСО Вороньківської сільської ради на призи почесного громадянина Бориспільського району М. Я. Корніяки – У місце.
-
Турнір з волейболу серед збірних команд учнів 8-10 класів ЗЗСО Вороньківської сільської ради – юнаки – П місце, дівчата – П місце.
З метою пропагандистської та агітаційної роботи у навчальному закладі постійно поновлюється куточок КФК «Гарт».
Протягом навчального року було проведено вісім педагогічних рад. Основною вимогою до роботи педагогічної ради є актуальність тематики педагогічної ради для всіх членів педагогічного колективу. При підготовці до засідань педагогічних рад видавався наказ по школі, визначалась робоча група. Це давало змогу ґрунтовно висвітлити питання. Адміністрація і учителі представляли доповіді і виступи, які систематизовано у окремій папці, що дає можливість активніше використовувати матеріали у методичній роботі.
Кожен учитель школи працював протягом року теоретично чи практично
над темою, яка базувалася на загальношкільній проблемі: «Формування життєвих та навчальних компетентностей учнів засобами інформаційно-комунікаційних технологій в контексті нової української школи». Впродовж року вчителі відвідували районні семінари та заходи, брали участь у дискусіях та обговореннях нагальних педагогічних проблем. Інформація про діяльність шкільного колективу постійно висвітлюється на web-сторінці шкільного сайту та сторінці «Мирненська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.» на Facebook. Для взаємодії і співпраці членів педколективу створені профілі та папки обміну досвідом (або відкритого доступу) на платформі Google+, на веб-ресурсі Padlet:
-
Віртуальний кабінет методичної роботи
-
Віртуальний кабінет виховної роботи.
-
Методичний кейс вчителів Мирненської ЗОШ.
-
Охорона праці та Безпека життєдіяльності.
-
Кабінет дистанційного спілкування для вчителів
-
Дистанційне навчання. Завдання для учнів.